Thursday 7 June 2012

Musim Buah Durian

Assalamualaikum,

Baru sempat buka blog tengah hari nie..dari pagi tadi sibuk siapkan kerja sebelum bercuti panjang..dah lama tak update entry baru..sekarang nak update entry ada je kerja kena buat..sekarang musim org demam disana sini..so aku pun tak terlepas dari ujian tue..boleh dikatakan aku nie mudah kena demam sebab antibodi dalam badan tak kuat..pas nie aku kena rajin makan vitamin, sayur-sayuran dan buah-buahan baru boleh jadi kuat dan sihat..

Lau nak tahu, kt johor sekarang nie dah musim buah durian..tapi aku bukanlah hantu durian..lau ada makan lau tak ada pun tak apa..buah durian nie adalah raja segala buah..masa aku kecik-kecik dulu bila tiba musim buah durian, paling aku suka time kutip buah durian kat kebun..pas kutip buah durian makan bawah pokok plak tue..bestnya...

Macam-macam boleh dibuat dengan buah durian nie..boleh dibuat pengat, bubur, kuih, aiskrim, jem, tempoyak dan lain-lain lagi..sedapnya bila dapat makan pengat durian..nyum..nyum..

sumber: google

No comments:

Post a Comment