Friday 20 July 2012

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan

Assalamualaikum,

Selamat petang jumaat..hari terakhir di bulan Sya'aban sebelum menyambut kedatangan Ramadhan esok hari..disini aku ingin mengambil kesempatan untuk memohon ampun dan maaf sekiranya ada kata-kata aku dalam blog nie menyinggung perasaan kawan-kawan semua..semoga kedatangan Ramadhan kali nie memberi keberkatan untuk kite semua dan sama-samalah kite perbanyakkan amalan dibulan mulia nie..puasa kali nie merupakan puasa terakhir aku sebagai orang bujang sebelum aku melangkah ke fasa baru tahun depan..

Sempena kedatangan bulan Ramadhan nie aku nak share sesuatu..

rugi dan sangat rugi andai berpuasa tapi tidak solat...
rugi dan sangat rugi andai berpuasa di siang hari tapi membazir makanan di malam hari...
rugi dan sangat rugi menahan lapar dahaga dan pada masa yang sama mengumpul dosa..
rugi dan sangat rugi menahan lapar dahaga pada siang hari dan berbukanya sambil berpegangan tangan dengan kekasih hati yang tidak halal..
rugi dan sangat rugi menahan lapar dahaga tetapi sepanjang hari menayang aurat tanpa silu...
rugi dan sangat rugi menahan lapar dahaga tetapi asyik memfitnah mengumpat mengata...
rugi dan sangat rugi menahan lapar dahaga tetapi leka menyantap mata dan telinga dengan maksiat melata...
rugi dan sangat rugi sedangkan Ramadhan itu bulan yang rahmat Allah..
rugi dan sangat rugi sedangkan Ramadhan itu bulan pengampunan Allah..
rugi dan sangat rugi sedangkan Ramadhan itu bulan pembebasan dari api neraka..
rugi dan sangat rugi tika mana puasa itu hanya sekadar menahan lapar dahaga...

Ahlan wa sahlan ya Ramadhan

  

No comments:

Post a Comment