Thursday 14 February 2013

Pesan Suami | Kisah RM 2

Assalamualaikum,

Selamat petang semua..bila dah lama bercuti terasa malas nak buat kerja..korang jangan salah faham ea..aku bukan seorang pekerja yang malas tapi mood nak mulakan kerja tue belum panas lagi..sekarang nie mood baru nak warming up untuk start kerja yang tertangguh selama 2 minggu disebabkan aku cuti kahwin..buat masa nie aku dan en suami PJJ (perkahwinan jarak jauh) dulu..maklumlah en suami kerja kat johor dan aku kerja kat batu pahat..lagipun johor ke batu pahat tak adalah jauh sangat..lau ikut highway lebih kurang 1 jam 45 minit..

Hari selasa time cuti CNY, en suami bertolak balik ke johor..terasa sedih dan sayu coz kena berpisah 5 hari dengan en suami..ada pro dan contra bila duk berjauhan nie..en suami pesan jaga diri baik-baik, jaga kesihatan, jaga maruah suami dan lau ada apa-apa masalah bagi taw cepat..time en suami bagi pesan tue terasa macam nak menangis tapi tahan je air mata nie jangan sampai menitis..so bila nak keluar pergi mana-mana kena minta izin suami dulu baru boleh..bila dah kahwin nie aku kena belajar sesuaikan diri dengan suasana yang baru..tak boleh macam waktu zaman bujang..

Masa en suami salam dengan mak time nak balik johor, en suami ada bagi mak duit cikit..bila en suami dah balik, mak pun tengok lah duit yang di bagi..rupa-rupanya en suami tersalah bagi mak RM 2..mak pun pelik nape en suami bagi RM 2..aku pun dah start confius gak..aku bagi taw mak maybe en suami salah bagi duit kot..tiba-tiba en suami balik rumah semula semata-mata nak bagi duit yang lain kat mak..en suami bagi taw yang dia tersalah amik duit kat poket seluar..time tue aku dan en suami gelak sakan disebabkan tersalah bagi duit kat mak..lain kali sebelum bagi kena tengok nilai duit tue dulu..

No comments:

Post a Comment