Monday 19 December 2011

Hubungan Jarak Jauh

Assalamualaikum,

Selamat malam semua..malam nie tak tahu nak wat pe..duk rumah sorang2 layan perasaan sambil dengar lagu jiwang..hihihihi  sambil tue boleh update entry sekali..tajuk kat atas tue ada gak kaitan dengan aku..dulu pernah menjalinkan percintaan jarak jauh a.k.a PJJ..apa yang diceritakan berdasarkan pengalaman aku sendiri dan tiada kena mengena dengan sesiapa pun..

Jika kita mempunyai hubungan jarak jauh termasuklah yang sedang bercinta atau yang sudah kahwin memerlukan pengorbanan dan kesabaran yang tinggi..maklumlah kita berjauhan dengan pasangan..antara tips yang boleh aku share ialah:
1. Saling percaya antara satu sama lain..jika kita tidak percaya pada pasangan maka akan timbul isu salah faham dan kerap bergaduh..
2. Jujur dan ikhlas..kita kenalah jujur dengan pasangan dan jujur pada diri sendiri..kena ikhlas terima pasangan kita seadanya..tiada manusia yang sempurna melainkan ALLAH..
3. Saling bertolak ansur..hubungan jarak jauh nie perlu ada sifat bertolak ansur..perlu memahami keadaan pasangan kita bila dia ada masalah atau sebaliknya..
4. Call atau mesej..zaman sudah berubah..teknologi sekarang semakin canggih dengan adanya 3G, facebook, twitter, email dan macam2 cara yang kita boleh guna untuk saling berhubung walaupun berjauhan..

No comments:

Post a Comment