Monday 2 January 2012

Review Filem 2011

Assalamualaikum,

Petang nie bukan tak ada kerja nak buat tapi aku tak boleh nak print report dari sistem..printer tak boleh nak sharing plak..so boleh lah aku update entry..awal-awal tahun nie bersemangat aku nak update entry..sepanjang tahun 2011 boleh dikatakan banyak gak aku melabur duit kat panggung wayang..hehehe sebelum nie boleh dikira berapa kali je aku pergi tengok wayang..semua nie gara-gara en TA yang ajak pergi tengok wayang..

Filem pertama ialah Songlap..


Bagi aku jalan cerita nie berat cikit lah untuk memahaminya..tapi lakonan shahiezy sam dalam cerita nie berkesan..memang patut pun dia menang pelakon terbaik..cuma ending cerita nie tak ada kesudahan coz watak sara ali dan syafie naswip tergantung..

Filem kedua ialah Suatu Malam Kubur Berasap..


Jalan cerita filem nie menarik dan santai..lagi pun cerita nie lawak komedi..tak adalah seram sangat pun..lau nak hilang kan stress tengok lah cerita yang macam nie..pas tue tak adalah stress lagi..dengan adanya pelakon seperti angah dan along dari maharaja lawak filem nie berjaya membuat penonton terhibur..filem nie memang best..

Filem ketiga ialah Papa I Love U..


Filem nie pun menarik gak..jalan cerita berkisah kasih sayang antara anak dan ayah..tak rugi lau tengok cerita nie..walau susah macam mana seorang ayah tue tetap ingin menjaga anaknya sendiri.. lakonan lisa surihani dan zalif sidek memang berjaya menarik perhatian penonton diserikan pula dengan lakonan adik mia sara yang comel..

No comments:

Post a Comment